Masseutskifting på Flotmyr

Haugesund kommune har i dag signert totalentreprisekontrakt med Vassbakk & Stol om masseutskifting og VA-anlegg på Flotmyr.

Kommunedirektøren er svært godt fornøyd med at valgt leverandør i konkurransen både var best på kvalitet og pris. Prosjektet gjennomføres som Haugesund kommune sin første fossilfrie byggeplass. Fysisk oppstart vil bli tidlig på nyåret og forventes avsluttet vinter 2023.

Gjennomføring av denne avtalen er neste trinn på veien med å etablere en ny bydel.

Kontrakten er en stor og omfattende anleggsjobb som skal gjennomføres i et bynært område, så det er lagt opp til en tett dialog med naboer og øvrige interesserte i gjennomføringen. Det blir invitert til nabomøte i løpet av januar. I hvilken form dette kan gjennomføres kommer kommunen tilbake til når vi kjenner til hvilke regler og retningslinjer som gjelder da.

Prosjektet er jobbet med i flere år og er grundig utredet og planlagt. Deler av arbeidet består blant annet av opprydding etter gammelt avfallsdeponi som var i bruk fra etter andre verdenskrig og frem til 1954. Videre vil prosjektet innebære spuntarbeider, etablering av ny VA-trase, masseutskifting og håndtering av grunnvann.

Foran fra venstre: Kommunedirektør Ole Bernt Thorbjørnsen og Torgrim Storstein, prosjekteier Vassbakk & Stol. Bak fra venstre: Thomas Haugen, prosjektleder Haugesund kommune Eivind Lindås, utbyggingssjef Haugesund kommune Thomas Midbøe, prosjektleder Vassbakk & Stol Bjørnar Måleng