eDialog - sikker sending av dokumenter til kommunen

KORT FORTALT

Vi tar imot sikker digital post via eDialog. Med denne tjenesten kan du trygt sende oss brev og dokumenter selv om de er unntatt offentlighet.

Slik bruker du eDialog

Logg inn via eDialog for å sende sikker digital post

For å bruke tjenesten, må du logge på/autensiere deg ved hjelp av ID-porten (MinID, BankID m.m).

Slik fyller du ut skjemaet

  • Velg om du er privatperson/innbygger (fødselsnummer) eller om du representerer en virksomhet (organisasjonsnummer).
  • Obligatoriske felt er merket med * (rød stjerne).
  • Tittel: Hvilket dokument du sender og gjerne saksnummeret hvis dette er kjent.
  • Kommentar: Gi eventuelt en utfyllende beskrivelse av forsendelsen din.
  • Husk å laste opp relevante vedlegg (pdf, png, jpeg, tiff mv.).
  • Klikk på "Send forsendelse". Forsendelsen blir kryptert og sendt til vårt sak/arkivsystem.
  • Du får kvittering med referansenummer på e-post (fra svarut.ks).

Du skal ikke bruke eDialog hvis

  • Henvendelsen gjelder enkle spørsmål som ikke skal journalføres hos oss, da kan du sende e-post.
  • Kommunen har elektroniske skjemaer til formålet, for eksempel søknad om barnehageplass, søknad om stilling og lignende. Skjemaoversikt finner du her.