eDialog - sikker innsending av dokumenter til kommunen

KORT FORTALT

Haugesund kommune har tatt i bruk eDialog. Med denne tjenesten kan du trygt sende oss brev og dokumenter selv om de er unntatt offentlighet.

Slik bruker du eDialog

Slik fyller du ut skjemaet

  • Velg om du er privatperson/innbygger (fødselsnummer) eller om du representerer en virksomhet (organisasjonsnummer).
  • Obligatoriske felt er merket med * (rød stjerne).
  • Tittel: Hvilket dokument du sender og gjerne saksnummeret hvis dette er kjent.
  • Kommentar: Gi eventuelt en utfyllende beskrivelse av forsendelsen din.
  • Husk å laste opp relevante vedlegg som (inntil videre) må være i PDF-format.
  • Klikk på "Send forsendelse". Forsendelsen blir da kryptert og sendes direkte til vårt sak/arkivsystem.
  • Du får kvittering med referansenummer på e-post (fra svarut.ks).

Egne skjema

Du skal ikke bruke eDialog hvis:

  • Kommunen har elektroniske skjemaer til formålet, for eksempel søknad om barnehageplass, søknad om stilling og lignende. Skjemaoversikt finner du her.
  • Henvendelsen gjelder enkle spørsmål som ikke skal journalføres hos oss, da kan du sende e-post til postmottak@haugesund.kommune.no (husk på at du ikke skal sende oss sensitive opplysninger på e-post, da bør fortsatt eDialog benyttes).