Ny varsling av feiing og boligtilsyn og digital kommunikasjon

Brannforebyggerne (feierne) i Haugesund brannvesen har tatt i bruk et nytt system for varsling av feiing og boligtilsyn. De som er registrert som huseiere i Matrikkelen vil motta en SMS når det er tid for feiing eller boligtilsyn, og vi gjør oppmerksom på at avsendernummeret er lengre enn normalt og vil variere fra gang til gang.

Det er viktig at man svarer opp 1 eller 2 som beskrevet i SMS-en. Svarer man 2 at det ikke passer er det huseier sin plikt til å ta kontakt for ny avtale. I SMS-en vil det også være en lenke til “Min Eiendom”, som typisk vil starte med https://q.norkart.no/xxxxxx, og pålogging skjer med elektronisk ID f.eks. BankID på mobil, BankID, Buypass eller MinID.

På “Min Eiendom” finner du mer informasjon om feiing og boligtilsyn for din eiendom, og vi anbefaler at eventuelle avvik eller anmerkninger besvares opp her.

Min Eiendom for Haugesund kommune

Beskrivelse steg for steg

Huseiere vil få en SMS fra Feieren når det er tid for feiing eller boligtilsyn

1. Du må svare på meldingen med tallet 1 (passer) eller 2 (passer ikke) innen 48 timer. Svaralternativene er 1 = Tidspunktet passer og alt er gjort klar for feiing eller 2 = Tidspunktet passer ikke og jeg tar kontakt på 99201115 for ny avtale.
  2. Har du svart 1 vil brannforebyggeren komme til deg som avtalt, og du vil få en SMS med påminnelse dagen før. Har du svart 2 må du selv ringe for å avtale nytt tidspunkt. Du vil også få en bekreftelse på SMS om det alternativet du har svart.
  3. Ved hjelp av linken i SMS-en logger du deg på Min Eiendom for å få mer informasjon om varselet du har mottatt.
  4. Etter at tiltaket er gjennomført vil du få en ny SMS med link til Min Eiendom hvor du kan lese rapporten, og følge opp eventuelle avvik eller anmerkninger.

De som har reservert seg mot digital kommunikasjon med det offentlige vil få varselet tilsendt i posten på papir. Oppdatering av kontaktinformasjon (mobilnummer og e-postadresse) kan gjøres på norge.no.

Les mer om feiing og tilsyn her

En mobiltelefon med feieren sin SMS - Klikk for stort bildeSMS fra feieren Brannvesenet