Gjør som Erling og Emilie - bli ferievikar i Haugesund kommune

Erling Saltvedt og Emilie Bratvold angrer absolutt ikke på at de ble ferievikarer i Haugesund kommune. Nå har også du sjansen til å skaffe deg en sommerjobb!

Bilde av Emilie Bratvold og Erling Saltveit som er sommervikarer ved Udland omsorgssenter. - Klikk for stort bildeEmilie Bratvold og Erling Saltveit er sommervikarer ved Udland omsorgssenter. Cathrine Grindheim

Søk sommerjobber her

Les historien om Erling og Emile som jobbet ved Udland sykehjem sommeren 2023!

Erling Saltveit (18) og Emilie Bratvold (19) var begge spente før de startet i sommerjobbene ved Udland omsorgssenter. Nå sitter de med erfaringer og opplevelser de ikke ville vært foruten og gleder seg til lønnen kommer på konto i august.

– Dette har vært utrolig lærerikt. Jeg fikk god opplæring og kom egentlig raskt inn i rutinene som kreves i jobben. Det kjekkeste har likevel vært å bli kjent med hver pasient og bruke tid sammen med dem. At vi "henger" med dem og gjør aktiviteter sammen, blir satt stor pris på, forteller Erling som snappet opp at Haugesund kommune trengte sommervikarer på en bussplakat ved Vardafjell videregående skole.

– Vi var flere kamerater som søkte og to av oss fikk jobb her ved avd. 3 på Udland sykehjem. Her skal jeg jobbe i 6-7 uker før jeg starter på tredje året på Vardafjell igjen, forteller han.

Om sommerjobben kommer til å påvirke yrkesvalget senere i livet, er nok litt for tidlig å si for Erling sin del.

– Men jeg er i alle fall ikke avskremt og synes det er utrolig meningsfullt å ha en slik sommerjobb. At det er i tillegg er godt betalt, gjør jo heller ikke noe, smiler han.

​Kortreist sommerjobb

Emilie Bratvold bor bare  noen minutter unna Udland omsorgssenter og synes det er praktisk å spasere bort til jobben rett i nabolaget.

– Det er første gang jeg har en slik sommerjobb. Det er veldig interessant og meningsfullt å jobbe her. Arbeidsdagene går fort og heldigvis har vi også tid til å være sosial med pasientene, sier hun.

19-åringen er allerede i gang med en ingeniørstudier ved NTNU i Trondheim, men er glad for at hun kan føre opp vikarjobben i eldreomsorgen på CV`en.

– Dette er en nyttig erfaring å ha, og det kan godt være jeg satser på en lignende sommerjobb også neste år, sier hun.

Bilde av Erling Saltveit som er sommervikar i Haugesund kommune - Klikk for stort bildeErling Saltveit Cathrine Grindheim

Bilde av Emilie Bratvold som er sommervikar ved Udland omsorgssenter  - Klikk for stort bildeEmilie Bratvold Cathrine Grindheim