Se tegninger av Haugesund folkebad og kulturskole!

Julen nærmer seg med stormskritt, og Haugesund kommune vil gjerne åpne en liten adventsluke til glede for byens befolkning. I denne luken presenterer vi de første illustrasjonene av folkebadet og kulturskolen, og vi gleder oss til å presentere flere luker i løpet av 2024.

Haugesund folkebad og kulturskole er den største satsingen Haugesund kommune har hatt i sentrum av Haugesund på mange år, og prosjektet skal i tillegg bygges som en «hjørnesteinen» i den nye bydelen Flotmyr. Bygget har ambisjoner om å bli et av de viktigste møtestedene i Haugesund – med byens flotte bibliotek og bibliotekspark som forbilde!

I hele høst har kommunen sin prosjektavdeling hatt en såkalt samspillsfase sammen med Skanska og deres samarbeidspartnere Nordic Office of Architecture og Norconsult. Prosjektgruppen har fått mange flotte innspill fra brukere, og arkitekter har laget flere skisseutkast med løsninger for både folkebad og ny kulturskole. En har parallelt vurdert tekniske løsninger og regnet på økonomien i de ulike utkastene.

Nordic of Architecture har nå laget de første illustrasjonene av folkebadet og ny kulturskole, og hvordan bygget vil oppleves fra det kommende parkanlegget «aktivitetsbåndet» som vil prege hele Flotmyr. Landskapsarkitekter har også satt i gang arbeider med «aktivitetsbåndet», og de grønne områdene vil utvikle seg mer i tiden fremover. Illustrasjonene viser også nybygg fra kollektivterminalen i nord og fra Karmsundgata i vest.

Det ble med denne ene adventsluka i 2023, og nye «luker» vil komme i ulike former utover i 2024. Så kan vi sammen glede oss til å ta i bruk det nye Folkebadet og en ny Haugesund kulturskole.

Tekst: Jan Silde Bungum, prosjektutvikler i virksomhet eiendom Haugesund kommune

Illustrasjoner: Nordic Office of Architecture

Arkitektbilder av folkebadet og kulturskolen som skal bygges ved Flotmyr i Haugesund. Nybygg sett fra sør. - Klikk for stort bildeIllustrasjoner av folkebadet og kulturskolen som skal bygges ved Flotmyr i Haugesund. Nybygg sett fra sør. Nordic Office of Architecture Illustrasjoner av det fremtidige folkebadet og kulturskolen som skal bygges ved Flotmyr i Haugesund. - Klikk for stort bildeNybygg sett fra nord. Nordic Office of Architecture Illustrasjoner av folkebadet og kulturskolen som skal bygges på Flotmyr i Haugesund. - Klikk for stort bildeNybygg sett fra Karmsundgata. Nordic Office of Architecture. Illustrasjoner av folkebad og kulturskole som skal bygges på Flotmyr i Haugesund.  - Klikk for stort bilde Nordic Office of Architecture