Status for storprosjektet

Haugesund kommune og Backe Entreprenør Rogaland er kommet godt i gang med videre planlegging av Haraldsvang skole og flerbrukshall.

Optimaliseringsfase

Frem til nå har det blitt arbeidet med en optimaliseringsfase som har pågått i 8 uker.

Hensikten med optimaliseringsarbeidet er å øke sambruken i bygget. Her er det kommet frem til løsninger som gjør at bygget vil være i bruk fra morgen til kveld for alle type brukere.

De som skal bruke bygget, stå for den daglige drifte, idrettslag og foreninger har alle fått komme med innspill og synspunkter i optimaliseringsfasen. Det er jobbet godt for at kommunen skal få et best mulig prosjekt når det står ferdig.

Holder tidsplanen

Arbeid med reguleringsplan har gått parallelt med optimaliseringsfasen. Reguleringsplanen skal fremmes i plan- og miljøutvalget i 26.01.2023.

Prosjektet følger den planlagte fremdriften og oppstart på byggeplassen med tilrigging starter i mai og gravestarten er i juni 2023.

Bilde av Haraldsvang skole slik den ser ut i dag - Klikk for stort bildeHaraldsvang skole slik den ser ut i dag Bjarne Heyerdahl Sætrang