Tina gjør kommunen grønnere

Tina Haddeland brenner for å gjøre hele kommunen til miljøfyrtårn og starte prosjektet "Mat i fremtiden".

Bilde av Tina Haddeland som jobber med å sertifisere kommunen som miljøfyrtårn.  - Klikk for stort bildeTina Haddeland jobber som miljøkoordinator i Haugesund kommune.

Litt om meg

Navn: Tina Haddeland

Alder: 40 år

Bosted: Karmøy

Interesser: Familie, natur og trening

Hvor jobber du? Som miljøfyrtårnkoordinator i Haugesund kommune, enhet eiendom

Hvor lenge har du jobbet i Haugesund kommune? Jeg er fortsatt veldig fersk, begynte i november 2022.

Fortell litt om arbeidsoppgavene dine?  Som miljøkoordinator skal jeg lede prosjektet med å sertifisere alle enhetene med miljøfyrtårnsertifisering. Haugesund er allerede godt i gang, men det gjenstår en hel del for å kunne oppnå at hele kommunen kan si at de er sertifisert som miljøfyrtårn. I tillegg skal jeg lede et prosjekt med tittelen «Mat i Fremtiden» Dette er jo utrolig aktuelt i disse dager, og vi gleder oss til å begynne med dette nå i vinter.

Hva er ekstra viktig for deg i jobben din?   Å kunne bidra til det grønne skiftet, samt å kunne jobbe målrettet med de konkrete satsingene som kommunen har innen miljø. Være med å påvirke til at de klimamålene som er satte blir nådd. Det er ekstremt spennende å være så sentral i den endringen og bidra til et så positivt miljøansvar i alle ledd.

Beskriv en god arbeidsdag for deg?  Jeg liker å være produktiv og effektiv, så det beste er å kunne huke av alle punktene som står under «dagens gjøremål» i fremdriftsplanen på slutten av arbeidsdagen. Denne stillingen krever at du er selvstendig og skaper gode relasjoner i alle ledd, og når jeg mestrer dette blir arbeidsdagen god.  Et godt arbeidsmiljø er også viktig for en god arbeidsdag.  Avdelingen min har tatt godt imot meg som nyansatt og jeg stortrives!