Stipend til sykepleier- og vernepleierstudenter

Haugesund kommune ønsker å rekruttere flere sykepleiere, og har etablert gode stipendordninger for sykepleier- og vernepleierstudenter.

Vi tilbyr sykepleierstudenter og vernepleierstudenter et stipend på 20 000,- mot at de binder seg til å jobbe 10 helger i året samt 5 uker i tidsrommet uke 25 - 32 innen helse, omsorg og sosiale tjenester. Avtalen inngås for ett år om gangen.

Stipendordningen gjelder både fast ansatte og vikarer

• faste helger i turnus teller med i ordningen
  • sommerukene må arbeides, hovedferie må tilpasses den inngåtte avtalen og arbeidsgivers behov
  • hovedferie for ansatte kan avvikles i perioden 1. juni til 30. september

Andre viktige moment

• studentbekreftelse fra studiestedet må foreligge
  • vikarer under utdanning må få tilbud om å inngå avtale
  • det kan ikke inngås avtaler for deler av ordningen
  • både helger, sommeruker og avtaleperiode må være oppfylt
  • det er bare faktisk arbeidede helger og sommeruker som teller med. Ved fravær telles ikke helger/uker med.
  • dersom helger eller uker ikke gjennomføres i henhold til avtalen faller hele stipendet bort
  • dersom studenten avslutter studiet eller slutter i Haugesund kommune før avtaleperioden er gjennomført faller hele stipendet bort
  • studenter kan inngå avtale også i løpet av siste studieår forutsatt at de binder seg til et helt år

For å inngå avtale om å motta stipend, må du ta kontakt med din nærmeste leder.

Haugesund kommune er en attraktiv arbeidsgiver som utfører viktige samfunnsoppgaver hver eneste dag. Vi trenger sykepleiere og øvrig helsepersonell som er faglig sterke og med spisskompetanse på ulike fagområder. Jobben som sykepleier eller andre fagområder innen helse, omsorg og pleie er utfordrende og interessant, men mest av alt givende.

Sykepleiere er fordelt på store og små enheter innen helse og omsorg. De største er omsorgssenter som Udland, Haraldsvang og Bjørgene.

Sykepleiere - Klikk for stort bildeSykepleiere Cathrine Grindheim