Nytt nærmiljøanlegg i Kyvikdalen

At barn og unge skal ha det bra i Haugesund kommune, er vi alle enige om. Da er det viktig med områder for lek og moro. I Kyvikdalen øst for barnehageområdet har kommunen laget ny fotballøkke og lekeområde som er tilgjengelig for alle.

Ifølge parksjef Vegard Forberg trengte fotballbanen ved barnehagen absolutt en oppfriskning. Resultatet ble så mye bedre.

Mye er gjort

Det første vi gjorde var å fjerne den gamle og slitte fotballbanen. Deretter kom ny og bedre drenering på plass. Etter at grunnarbeidene var gjennomført ble det satt opp helt nytt nærmiljøanlegg med lekeapparater og klatrestativ.

Ny belysning er også er også kommet på plass. Totalt har dette kostet 2,2 millioner. Budsjettet var på 2,3. Nå er området klart til store og små som bor i området.

Vi bygger byen i lag, nabolag for nabolag!