Hollenderhaugen naturpark

Nå fremstår Hollenderhaugen naturpark i ny drakt. Det du kanskje legger mest merke til er den nye flotte lekeplassen med klatrestativ.

For å gjøre Hollenderhaugen mer tilgjengelig for folk flest har kommunen laget en ny stor lekepark med sittegrupper og god belysning. Noe som gjør at parken kan brukes hele året.

Fra å være en urskog midt i sentrum fremstår nå Hollenderhaugen som en fin grønn lunge.

Ikke helt i mål

Selv om mye er gjort kan parksjef Vegard Forberg fortelle at det er litt arbeid igjen. Noen flere benker skal på plass og noe mer av vegetasjonen skal bort. Det er også kjøpt inn en robotgressklipper som klarer seg godt i bratt terreng.

Mer kommer

Videre ser kommunen på muligheten for å etablere en gapahuk eller noe tilsvarende der skoleklasser og barnehager kan sitte med litt tak over hode. Det er jo greit om det skulle komme noen dråper.

Hvorfor ikke ta turen til kommunens naturpark og se resultatet med egne øyne.