Hanne Rita gleder seg til å arrangere hagefest

Hanne Rita Wannberg stortrives i jobben sin som avdelingssykepleier på Bjørgene omsorgssenter. Spesielt en arbeidsdag i året ser hun ekstra fram til.

bilde av Hanne Rita Wannberg som er avdelingssykepleier på Børgene omsorgssenter - Klikk for stort bildeHanne Rita Wannberg er avdelingssykepleier på Børgene omsorgssenter Privat

Navn: Hanne Rita Wannberg

Alder: 44 år

Bosted: Tysvær kommune, Mjåsundfeltet

Interesser: Tur i fjell og skog, padling, sang, hage, interiør, coaching og er gatemegler i Røde Kors.

Hvor jobber du? Bjørgene omsorgssenter, aldersdement avdelingen.

Hvor lenge har du jobbet i Haugesund kommune?  4 år

Fortell litt om arbeidsoppgavene dine?
Jeg jobber som avdelingssykepleier på AD avdelingen på Bjørgene omsorgssenter. Hos oss bor det 29 pasienter som har diagnosen demens. Vi har 70 faste stillinger på avdelingen. Det er vi som har kommunens forsterkede plasser for pasienter med demens med ulike atferdsutfordringer som gjør at de ikke kan bo på en vanlig avdeling.

Jeg har personal, økonomi og fagansvar på avdelingen. Så min jobb er å sørge for at de som jobber her har gode arbeidsforhold for å kunne utøve jobben sin av høy faglig kvalitet.  I tillegg skal de som bor her få tjenester tilpasset sitt individuelle behov av god kvalitet og pårørende skal være fornøyd med jobben vi gjør. Bruker tid på rekruttering, turnusarbeid, innleie, sykefraværsoppfølging, konflikthåndtering, budsjett oppfølging, avvikshåndtering, kvalitetsarbeid/plan arbeid osv.

Hva er ekstra viktig for deg i jobben din?
Jeg synes at trivsel er viktig! Jeg tilbringer størstedelen av dagen min på jobb, så for meg er det av betydning at jeg jobber i et godt arbeidsmiljø. Selv om vi jobber med tøffe saker på avdelingen vår, så ler vi mye sammen og har det kjekt på jobb! Jeg er svært heldig som får jobbe med så mange flotte ansatte, og skulle ønsket at jeg hadde enda mer tid sammen med de! Jeg synes også det er viktig å kunne få bruke kompetansen min og ha muligheter til å utvikle meg videre, både faglig og personlig.

Beskriv en god arbeidsdag for deg?
Hver sommer arrangerer vi hagefest som markering av «Hva er viktig for deg dagen». Denne feiringen og arbeidet vi gjør sammen, representerer hva en god arbeidsdag er for meg! Vi har et felles mål om å skape en flott feiring for pasienter og pårørende. Dette er en dag som skaper stort engasjement, vi samarbeider og løser utfordringer etter hvert som de dukker opp. Det er en hektisk dag, med mye som skal på plass. Det er skikkelig teamwork, noen baker, andre hjelper å bære på stoler, bord og pynter hagen. Vi får kjenne på mestringsfølelse når vi ser hagen i all sin prakt, pasientene med deres pårørende som smiler og er strålende fornøyd.  Da er det ekstra kjekt å være leder. Jeg er veldig stolt av alle på avdelingen, og takknemlig for den jobben jeg har.