Trygghetsalarm

KORT FORTALT:

  • Du kan få trygghetsalarm hvis du trenger en alarm for å kunne tilkalle hjelp hjemme.
  • Du leier alarmen av kommunen.
  • Hva trygghetsalarmen koster, er avhengig av hva husstandens nettoinntekt er.

Hvordan søke om trygghetsalarm

Du kan søke om trygghetsalarm ved å benytte søknadsskjemaet nedenfor og sende det til Vedtakskontoret for helse- og omsorgstjenester.

Søk om trygghetsalarm

Pris for trygghetsalarm

Det betales leie for alarmen den måneden den blir montert og for hele måneden. Trygghetsalarmen returneres ved Boligkontoret Sørhauggata 145.

Trygghetsalarm
InntektsgruppePris 2025Informasjon
Under 2 Gkr 0per måned
2-3 Gkr 273per måned
3-4 Gkr 364per måned
4-5 Gkr 364per måned
Over 5 Gkr 364per måned
Installering/flytting av alarmkr 518

Om trygghetsalarm

  • Ansatte i hjemmetjenesten vil rykke ut på alarmen når du trenger hjelp.
  • Du er økonomisk ansvarlig for trygghetsalarmen og utstyret har en verdi på 4 081 kr inkl. moms.
Illustrasjonsbilde av trygghetsalarm - Klikk for stort bildeTrygghetsalarm

Kontaktinformasjon

Vedtakskontoret for helse- og omsorgstjenester
E-post
Telefon 52 74 42 00

Telefontid 📞

  • Mandag, onsdag og fredag: 09.30 – 11.30
  • Tirsdag og torsdag: 12.00 – 14.00
  • Møter - Kun etter avtale.

Besøksadresse
Kirkegata 85, 5528 Haugesund
Postadresse
Postboks 2160, 5504 Haugesund
 

Boligkontoret
Telefon 52 74 35 00

Åpningstider

  • Mandag - tirsdag 10.00 - 14.00
  • Onsdag - STENGT
  • Torsdag - fredag 10.00 - 14.00.

NB: Fra 1. september 2025 er det åpent tirsdag kl. 10.00-14.00

Bostøtte 
Telefon 52 74 35 00

Startlån
Telefon 52 74 35 00

Kommunale boliger  
Telefon 52 74 35 00

Besøksadresse
Sørhauggata 145, 5527 Haugesund

Postadresse
Postboks 2160, 5504 Haugesund