Trygghetsalarm

KORT FORTALT:

  • Du kan få trygghetsalarm hvis du trenger en alarm for å kunne tilkalle hjelp hjemme.
  • Du leier alarmen av kommunen.
  • Hva trygghetsalarmen koster, er avhengig av hva husstandens nettoinntekt er.

Hvordan søke om trygghetsalarm

Du kan søke om trygghetsalarm ved å benytte søknadsskjemaet nedenfor og sende det til Vedtakskontoret for helse- og omsorgstjenester.

Søk om trygghetsalarm

Pris for trygghetsalarm

Det betales leie for alarmen den måneden den blir montert og for hele måneden. Trygghetsalarmen returneres ved Boligkontoret Sørhauggata 145.

Trygghetsalarm
InntektsgruppePris 2025Informasjon
Under 2 Gkr 0per måned
2-3 Gkr 273per måned
3-4 Gkr 364per måned
4-5 Gkr 364per måned
Over 5 Gkr 364per måned
Installering/flytting av alarmkr 518

Om trygghetsalarm

  • Ansatte i hjemmetjenesten vil rykke ut på alarmen når du trenger hjelp.
  • Du er økonomisk ansvarlig for trygghetsalarmen og utstyret har en verdi på 4 081 kr inkl. moms.
Illustrasjonsbilde av trygghetsalarm - Klikk for stort bildeTrygghetsalarm

Kontaktinformasjon

Vedtakskontoret for helse- og omsorgstjenester
E-post
Telefon 47 97 31 00

Telefontid

  • Mandag, onsdag og fredag: 09.30 – 11.30
  • Tirsdag og torsdag: 12.00 – 14.00
  • Møter - Kun etter avtale.

Besøksadresse
Kirkegata 85, 5528 Haugesund
Postadresse
Postboks 2160, 5504 Haugesund
 

Boligkontoret
Telefon 47 97 64 00

Åpningstider
Velkommen til Boligkontoret i Haugesund kommune.
Vi har telefonåpent hver dag mellom kl. 10.00 og 14.00.
Kontoret er fysisk åpent for besøkende på tirsdager mellom kl. 10.00 og 14.00.

Bostøtte 
Telefon 47 97 64 00

Startlån
Telefon 47 97 64 00

Kommunale boliger  
Telefon 47 97 64 00

Besøksadresse
Sørhauggata 145, 5527 Haugesund

Postadresse
Postboks 2160, 5504 Haugesund