Hjemmehjelp

KORT FORTALT

  • Hjemmehjelp er et tilbud til deg som på grunn av sykdom og/eller nedsatt helse trenger hjelp for å klare praktiske gjøremål i hverdagen. Målet er at du skal være i stand til å bo hjemme.
  • Du må betale for hjemmehjelp.

Hvem kan få hjemmehjelp?

Du kan få tilbud om hjemmehjelp hvis du på grunn av sykdom og/eller nedsatt helse trenger hjelp for å klare praktiske gjøremål i hverdagen.

Hva kan du få hjelp til?

Du kan få hjelp til

  • enkel rengjøring av rom som er i daglig bruk. Gulvvask, støvsuging og vasking av bad og toalett.
  • klesvask.
  • skifte av sengetøy.
  • dagligvarehandel. Handling blir som regel utført en gang i uken. Vi oppfordrer til å bruke e-handel der det er mulig.

Du må selv skaffe renholdsutstyr og vaskemiddel etter liste fra hjemmetjenesten.

Egenandel

Det må betales egenandel for hjemmehjelp, klikk på lenken nedenfor for å se gjeldende satser. 

Hjemmetjenester Satser Egenandel 2020.pdf (PDF, 112 kB)

Hvordan søke om hjemmehjelp

Du kan søke om hjemmehjelp ved å benytte søknadsskjemaet nedenfor og sende det til Vedtakskontoret for helse- og omsorgstjenester. 

Søknadsskjema for helse- og omsorgstjenester.pdf (PDF, 479 kB)

 

Kontaktinformasjon

Vedtakskontoret for helse- og omsorgstjenester
E-post
Telefon 52 74 42 00
Mobil 902 67 497

Åpningstider 
Kontoret er åpent mandag til fredag fra klokken 09.00 - 15.00. 

Telefon sentralbord besvares mandag til fredag klokken 08.00 - 15.00.

Saksbehandlere ved vedtakskontoret besvarer telefonen mandag til fredag klokken 10.00 - 14.00.

Besøksadresse
Kirkegata 85, 5528 Haugesund

Postadresse
Postboks 2160, 5504 Haugesund
 

Hjemmebaserte tjenester sentralbord
Telefon 52 74 49 00

Åpningstider
Mandag til fredag klokken 08.00 - 15.30. 

Vakttelefon
Telefon 52 74 49 00

Besøksadresse
Karmsundgata 51, 5531 Haugesund (gamle Meieriet)

Postadresse
Postboks 2160, 5504 Haugesund