Sjekk hvor fint det er blitt i ishallen!

Egentlig var meningen å kun oppgradere avfallssystemet i Haugesund ishall. Men da Tina Desiree Haddeland besøkte ishallen sammen med døtrene sine, fikk hun også en del andre ideer til fornyelser.

Bilde av søppeldunker som er godt merket. - Klikk for stort bilde
Bilde av skøyter som kan leies i ishallen i Haugesund.                                                                         gangspartiet i ishallen. - Klikk for stort bilde
Bilde av sittegruppe i ishallen. - Klikk for stort bilde
Bilde av stoler og bord i ishallen. - Klikk for stort bilde
Bilde av teamet som står bak fornyelsene i Haugesund ishall. F.v. Kyrre Rødeseike, Tronde Forestad og Tina Desiree Haddeland. - Klikk for stort bilde
Plantekasser og romdelere. - Klikk for stort bilde

I tillegg til å være mor til to jenter som liker godt å gå i ishallen, er også Tina miljøkoordinator for eiendomsavdelingen i Haugesund kommune.

- Da jeg besøkte ishallen, så jeg at her kunne det fort bli litt hyggeligere med små grep. Så da vi likevel skulle oppgradere avfallssystemet her, hadde det jo vært kjekt og gjort noe mer, forteller Tina.

Fornyelser

Idrettsavdelingen tente på ideene til Tina og ikke lenge etter var gjengen ved avdelingen i gang med diverse fornyelser. Nå er utleie av skøyter flyttet til inngangspartiet og i tillegg er det blitt en koselig kafè som også kan brukes som møterom. Kryssfiner er brukt som materiale på den nye hyllen med skøytene, salgsdisken, sittegruppen i kafèen og romdelerne som også fungerer som blomsterkasser. I tillegg er noen av veggene i etasjen malt i en fin blåtone og nå er teamet i full gang å skaffe bilder som kan dekorere veggene. Hele oppgradereringen er gjort så rimelig som mulig og der gjenbruk og bærekraft har vært gjennomgangstema.

- Er det ikke blitt fint vel, smiler Tina mens hun viser oss rundt i de nye omgivelsene. Samarbeidsprosjektet mellom Eiendom og Idrett inspirerer gjerne andre til å tenke på samme måte når bygg skal fornyes. Glem ikke å lage et lekkert avfallssystem når en først er i gang!

Ishallen er nå lukket for sommeren. Men med flere fornyelser på innsiden, blir det ekstra kjekt å ønske publikum velkommen i midten av august.